Zo werkt

Hespresso

Heb je nog vragen over Hespresso? Dan proberen we die op deze pagina te beantwoorden. Hier vind je (als het goed is) álle extra informatie die je nodig hebt. Heb je toch liever even telefonisch contact? Dan is dat uiteraard geen enkel probleem. Onze adviseurs zitten klaar om al jouw vragen uitgebreid te beantwoorden. We zetten graag nog even voor je op een rij hoe een Hespresso abonnement precies werkt.

1. De aanvraag

Wanneer de keuze is gemaakt, voeg je het gewenste abonnement toe aan je winkelmandje. Zodra de startfee is betaald en de aanvraag is verzonden, vindt er direct een persoons- en kredietcheck plaats. Na 1 à 2 werkdagen ontvang je bericht of de aanvraag is goedgekeurd. Soms is er nog wat extra informatie nodig. Als dat het geval is, ontvang je daarover bericht van ons. Na ontvangst van je gegevens wordt de aanvraag binnen één werkdag beoordeeld. Na goedkeuring kun jij jouw gewenste abonnement direct bestellen.

2. De bestelling

Na 1 à 2 werkdagen ontvang je bericht of de aanvraag is goedgekeurd. Soms is er nog wat extra informatie nodig. Als dat het geval is, ontvang je daarover bericht van ons. Wij zorgen dat er een overeenkomst wordt opgesteld en sturen die zo snel mogelijk naar je op voor een digitale ondertekening. Na ontvangst van de getekende SEPA incasso overeenkomst gaan wij direct voor je aan de slag. Gedurende de rest van de looptijd van het abonnement vindt de betaling plaats middels automatische incasso en heb jij dus nergens meer omkijken naar.

3. Verzending en levering

Jouw koffiemachine wordt afgeleverd bij een DHL Ophaal Punt bij jou in de buurt. Dit doen we om er zeker van te zijn dat jij degene bent die de machine in ontvangst neemt. De koffie wordt vanaf de eerste levering direct bij jou thuis afgeleverd.

4. Defecten, schade of storingen melden

Mocht er, ondanks de goede verzorging van de machine, toch een defect of storing optreden, dan regelen wij dat dit zo snel mogelijk gemaakt wordt. Je kunt hiervoor eenvoudig contact opnemen met ons op. Heb je een technische vraag over de machine? Dan kun je direct contact opnemen met de Service Factory van Jura (079-3631500 of helpdesk@nl.jura.com). Mochten zij jou niet verder kunnen helpen met het oplossen van het probleem, dan moet de machine voor reparatie worden opgestuurd. Een aanvraag daarvoor kun je indienen via het contactformulier bovenaan deze pagina, dan gaan wij direct voor je aan de slag. Kun jij geen dag zonder jouw geliefde koffie? Dan kun je (tegen betaling) een vervangende machine aanvragen.

5. Abonnement aanpassen of verlengen

Het kan natuurlijk voorkomen dat je het abonnement toch liever anders samenstelt. Dat regelen we graag voor je. Zo kun je eenvoudig de maandelijkse dosis koffie verhogen, de looptijd van het abonnement verlengen of een andere melange uitproberen. Laat het ons weten via onderstaand formulier, dan nemen wij contact met je op om je aanvraag te bespreken.

6. Het abonnement beïndigen

We kunnen het ons bijna niet voorstellen, maar toch: jij kunt je abonnement maandelijks opzeggen. De beïndiging vraag je aan via het contactformulier bovenaan deze pagina. Zodra wij jouw aanvraag hebben verwerkt, ontvang je van ons een mail met, indien van toepassing, een afkoopregeling of de retourinstructies met een verzendlabel. De abonnementen lopen worden iedere maand op de 15e verlend. Je kunt maandelijks op de laatste dag opzeggen, waarna het abonnement zal aflopen op de 15e van de daarop volgende maand.Voorbeeld: Als je op 31 maart opzegt, loopt het abonnement tot 15 april (mits de machine op 14 april retour is). Je hebt de laatste factuur dan rond 18 maart ontvangen.Als je op 1 april opzegt, loopt het abonnement door tot 15 mei (mits de machine op 14 mei retour is). Dan ontvang je de laatste factuur rond 18 april.Het bedrag wordt altijd op of rond de 25e van een maand geïncasseerd.

7. Retourprocedure

Zorg ervoor dat de machine goed is ingepakt en breng het pakket naar het dichtsbijzijnde UPS Access Point. Zodra de machine bij ons afgeleverd is, wordt deze gecontroleerd op schade. Afhankelijk van de staat waarin de machine aan ons geretourneerd wordt, bepalen wij of er moet worden bijbetaald. Hierin hanteren wij vier categorieën:1. Geen zichtbare schade. Top! Over een krasje of twee doen we niet moeilijk. Hartstikke fijn. Alles is afgehandeld en je hoeft niets bij te betalen. 2. Lichte zichtbare schade. Meer dan twee en maximaal vijf oppervlakkige krassen in of op kapotte waterbak, cappuccino unit of koffiedeksel? Daarvoor brengen we €50,- in rekening. 3. Duidelijk zichtbare schade. Zitten er één tot drie diepere krassen in een van de onderdelen? Balen, dat moeten we repareren. Daarvoor brengen we €100,- in rekening. 4. Heavily (ab)used. Ai, het ziet er naar uit dat de Jura flink wat te verduren heeft gehad. De onderdelen zijn zwaar beschadigd. Om deze schade te herstellen brengen wij €200,- in rekening.

8. Machine overnemen

Kun je nooit meer zonder je Jura en wil je hem graag houden? Dat snappen wij. Als de machine jou vier jaar trouwe dienst heeft geleverd, dan doen wij jou graag een interessant aanbod om de machine over te nemen. Liever een gloednieuwe machine bestellen? Dat kan ook. Je vindt ze in onze webshop.

9. Herroeping

Als consument heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Je dient een device binnen 14 dagen na herroeping weer terug te sturen. De directe kosten voor het terugsturen komen voor jouw eigen rekening.Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons hiervan op de hoogte brengen. Bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e-mail. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.Gevolgen van de herroeping:Na herroeping ontvang je alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.Wij mogen eventuele kosten verrekenen tot aan het moment van de ontbinding. Denk hierbij aan geleverde zakken koffie.

Een andere vraag?

    Onderwerp

    Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft, accepteert u onze cookies.

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Sluiten en verder gaan