Het geluk in je kop!
Ontdek onze nieuwe belofte
Achterover leunen met een goede kop koffie? Gek genoeg zijn we daar bij Hesselink Koffiebranders niet zo goed in. Want hoewel onze koffie zich perfect leent voor zo’n moment van ontspanning, blijven we zelf altijd bezig met hoe het beter kan. De afgelopen periode hebben we daarom ons merk en onze identiteit kritisch onder de loep genomen. Waar staan we voor? Stralen we dat voldoende uit? Hoe zorgen we voor een eenduidig merk dat klaar is voor de toekomst? Met trots presenteren we nu de resultaten hiervan.
Ons belangrijkste kapitaal
Ten eerste is ons logo aangescherpt. In het beeldmerk staat niet langer Hesselink Koffie, maar Hesselink Koffiebranders. Zo leggen we de nadruk op ons belangrijkste kapitaal: onze gepassioneerde vakmensen en het ambacht dat binnen ons familiebedrijf van generatie op generatie is doorgegeven. We zijn trots op onze eigen, hoogwaardige koffiebranderij en op het vakmanschap waarmee we daar onze bonen branden.
Geluk in je kop
Ook de pay-off ‘Het geluk in je kop’ is nieuw. Dit is niet zomaar een loze belofte, maar een belangrijk streven bij alles wat we doen. We dragen bij aan het geluk van iedereen die met onze koffie te maken heeft, of je die koffie nu verbouwt, oogst, vervoert, brandt, verpakt, verkoopt,
schenkt of drinkt. We creëerden the Circle of Happiness: 7 ingrediënten die samen een circulaire beweging van impact vormen, om koffiedrinkend de wereld een stukje mooier en gelukkiger te maken.
Alles wat je zoekt
Natuurlijk vind je ons nieuwe logo en de pay-off terug op onze nieuwe website. Die site is volledig op de schop gegaan. Uitgangspunt daarbij was: waar hebben onze verschillende doelgroepen behoefte aan? Want het maakt natuurlijk verschil of je onze koffie in je horeca- of speciaalzaak verkoopt, of op je werk of thuis schenkt. Vanaf de homepage klik je meteen door naar de pagina met alle relevante informatie. De hele site heeft een fris, nieuw design gekregen.
Vooruitgang op alle fronten
Maar alleen focussen op onszelf en onze merkidentiteit, dat past niet bij Hesselink Koffiebranders. We hebben juist veel oog voor de wereld om ons heen en zijn op alle fronten bezig met vooruitgang. In 2019 hebben we bijvoorbeeld ons pand verduurzaamd en een klimaatadaptief bedrijfsterrein aangelegd. Dat betekent niet dat we het vakje ‘duurzaamheid’ nu afvinken. Nee, we dagen onszelf elke dag uit om onze ecologische voetafdruk een stukje kleiner
te maken. Zoals we ons ook elke dag inzetten voor de constante kwaliteit en perfecte smaak van onze koffie. Achterover leunen zit er voor ons dus niet in. Maar dat is niet erg, want we doen niets liever dan zorgen dat jij geniet van geluk in je kop. Aan die belofte mag je ons houden!