Ontmoet onze koffiebranders!
Deze maand spreken we met Tygo, onze marketingheld bij Hesselink Koffiebranders. Sinds december 2024 is hij fulltime onderdeel van het team en voelt hij zich helemaal op zijn plek. Tijd om hem — tussen het meezingen op kantoor door — wat beter te leren kennen!

In Winterswijk voel je je thuis – al helemaal als je het aan Tygo vraagt. Geboren en getogen in het Achterhoekse dorp en voorlopig ook niet van plan om ergens anders heen te gaan. Samen met zijn vriendin Anouk, met wie hij al zeven jaar samen is, is hij druk op huizenjacht. “Maar dan wel in Winterswijk natuurlijk,” lacht hij.
Sinds december 2024 werkt Tygo fulltime bij Hesselink Koffiebranders als marketingmanusje-van-alles. Daarvoor was hij parttime al een jaar lang van de partij! Van data-analyse tot het optimaliseren van campagnes — hij draait er zijn hand niet voor om. En o ja, je hoort hem altijd op kantoor. Meezingen met de muziek? Dat doet hij met liefde. Of het nu hitjes zijn of oldschool klassiekers — Tygo zingt alles mee.
Tygo, hoe ziet jouw werkdag eruit?
“Mijn werkdag is eigenlijk nooit hetzelfde en dat vind ik juist leuk. Meestal begin ik met mijn mail. Ik kijk dan wat ik snel kan oppakken en wat ik later inplan. Er zijn altijd honderd dingen die ik wil doen en waar ik mee bezig ben.
Ik check hoe we ervoor staan met de webshop, welke bedrijven zich hebben aangemeld en of er interessante leads tussen zitten. Ook controleer ik hoe de Google Ads campagnes draaien, hoe we scoren op SEO en via welke kanalen de meeste leads binnenkomen.
Daarnaast zit ik in verschillende overleggen, bijvoorbeeld met sales, marketing of met samenwerkingspartners. We analyseren data, bespreken opvallende zaken en ik doe voorstellen om dingen te verbeteren. Designen en opmaken laat ik aan anderen over – je moet ook weten wat je niet kan, haha. Gelukkig hebben we genoeg tools en materialen om toch goed uit de voeten te kunnen.”
Waar krijg jij het geluk van in je kop?
“Ik word echt blij van progressie zien. Als ik merk dat iets beter gaat, of dat we resultaat behalen met campagnes, dan krijg ik daar energie van. Ook als ik iemand kan helpen met iets waar ik kennis over heb – bijvoorbeeld over marketing of data – dan vind ik dat mooi.
Maar buiten werk geniet ik ook heel erg van uit eten gaan met mijn vriendin of gewoon lekker thuis op de bank een serie kijken. Gewoon even ontspannen.”
Welke herinnering staat jou het meeste bij?
“Dat we een mini-CRM hebben gebouwd binnen Hesselink Koffiebranders. Daarmee hebben we het hele lead-to-sale proces in beeld gebracht. Zo kunnen we precies zien waar een lead vandaan komt, wat de status is en welke stappen er nog moeten gebeuren. Dat we dat zelf hebben kunnen opzetten en realiseren, vind ik echt heel tof.
Daarnaast ben ik natuurlijk blij als campagnes goed presteren en winstgevend zijn. Als je dan ziet dat de Return On Ad Spend (ROAS) hoog is, dan weet je dat je het goed doet.”
Deze vraag kan natuurlijk niet uitblijven: wat is je favoriete koffie?
“Mijn favoriete koffie is de Cayembe. Die vind ik echt lekker. En als ik op vakantie ben in Kroatië – waar ik elk jaar wel heen ga – dan bestel ik standaard een cappuccino. Daar hoort het er gewoon bij.
Al moet ik eerlijk zeggen… ik drink mijn koffie op kantoor vaker koud dan warm. Ik vergeet hem namelijk standaard. Ach ja, koud smaakt ‘ie ook goed.”
Tygo, bedankt voor je enthousiaste verhaal en je aanstekelijke energie — zowel op kantoor als in dit interview! We kijken uit naar alle mooie stappen die je samen met ons nog gaat zetten bij Hesselink Koffiebranders.

Bekijk meer blogs
